Aktualności

„Alkohol i samochód – to się nie rymuje” – Piotr Fronczewski i Pih nagrali utwór w ramach muzycznej kampanii społecznej Kompanii Piwowarskiej

22.9.2022 15:30

Ponad 21 tysięcy pijanych kierowców zatrzymano w te wakacje. To aż 27% więcej niż rok temu. Okres wyjazdowy zawsze wiąże się ze wzmożonym ruchem na drogach. To również czas, podczas którego częściej sięgamy po napoje alkoholowe. Kompania Piwowarska w swojej akcji edukacyjnej uświadamia społeczeństwo, by nigdy nie łączyć tych dwóch rzeczy.  

Po dwóch miesiącach trwania akcji Kompanii Piwowarskiej na temat promowania odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu nastąpił punkt kulminacyjny – premiera utworu muzycznego, którego współautorami są także fani KP w mediach społecznościowych. To tam odbył się konkurs, w ramach którego uczestnicy zgłaszali swoje propozycje fraz do kawałka, który następnie został zarapowany przez legendę polskiej kinematografii Piotra Fronczewskiego oraz legendę polskiego rapu Piha. O podkład muzyczny zadbał znany polski kompozytor i producent Magiera. Muzycy mieli w czym wybierać, bowiem w ramach konkursu otrzymaliśmy ponad dwa tysiące zgłoszeń! Efekt możecie zobaczyć tutaj:

– Otrzymaliśmy świetne propozycje, wspaniałe wersy. Dzięki temu wystarczyły dwie godziny i tekst utworu był gotowy – zachwala Adam Piechocki występujący pod pseudonimem Pih. Dawno nie rapowałem, ale mam nadzieję, że naszym słuchaczom efekt się spodoba – dodaje Piotr Fronczewski.

– Od wielu lat edukujemy społeczeństwo na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tym roku postawiliśmy na nową formę przekazu związaną ze światem muzycznym, która trafiła do szerokiego grona odbiorców. Ogromne zaangażowanie naszych odbiorców podczas konkursu wskazuje, jak ważne dla nas wszystkich jest propagowanie tej dewizy i edukowanie innych, by nigdy nie prowadzić pod wpływem alkoholu – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Utwór jest dostępny w serwisie YouTube, na platformie muzycznej Spotify oraz na licznych kanałach Kompanii Piwowarskiej w serwisach społecznościowych. 
Za koncepcję kreatywną, przebieg akcji, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja reklamowa V&P. 

Patronem akcji jest Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.