W kontekście każdej działalności organizowanej pod egidą Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, jego Członkowie powstrzymają się od jakiejkolwiek działalności lub wymiany informacji, która mogłaby skutkować lub mieć na celu ograniczenie zasad konkurencji. W szczególności Członkowie nie mogą:
- Wymieniać informacji wrażliwych z punktu widzenia handlowego oraz strategicznie użytecznych informacji o sobie lub o działalności swoich konkurentów, w szczególności, ale nie ograniczając tego do, informacji na temat cen, kosztów, produkcji, sprzedaży, klientów oraz inwestycji.
- Dyskutować lub decydować o cenach, zmianie cen, trendach cenowych lub polityce cenowej, polityce wyliczania i udzielania obniżek i rabatów lub jakiejkolwiek polityce marketingowej, mogącej mieć wpływ na obecny i przyszły poziom cen.
- Dyskutować lub decydować o limitach lub alokacji obszarów handlowych, klientach czy pozyskiwaniu surowców.
- Dyskutować i decydować o limitach lub kontrolować poziom produkcji, zapasów, procesów produkcyjnych, części, materiałów i rozwoju technologicznego, bądź też kontrolować lub koordynować inwestycje.
- Dyskutować i decydować o nowych standardach w celu nadużywania własności intelektualnej lub tworzenia nadmiernych lub nieusprawiedliwionych barier w wejściu na rynek.
- Dyskutować i decydować o ofertach składanych w przetargach publicznych.
- Ustalać list wykluczających lub bojkotujących dostawców, nabywców lub konkurentów.
- Angażować się w jakiekolwiek głosowanie lub działania mające na celu lub skutkujące wykluczaniem potencjalnego lub aktualnego członka bez ważnego i obiektywnego powodu.
- Wspólnie opracowywać lub publikować na użytek publiczny lub niepubliczny, statystyki dotyczącej aktualnych i przyszłych trendów w branży lub praktyk rynkowych Członków oraz działań lub aktualnej pozycji, w sposób który może ujawnić strategicznie użyteczne informacje dotyczące poszczególnych Członków. Zasadą jest, że dane te mogą być jedynie zagregowane i historyczne.