Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych. Kampania społeczna PBD
28.10.2013 9:14Biorąc pod uwagę przytoczone powyżej okoliczności, w bieżącym tygodniu Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego rozpoczyna kampanię skierowaną do kierowców pod hasłem: „Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych.” W prostym, bezpośrednim, mocnym przekazie chcemy przypomnieć, że wypadek może spowodować każdy kierowca, który nie zachowa odpowiedniej uwagi na drodze. Wypadek z udziałem pieszego, w większości przypadków kończy się bardzo poważnymi konsekwencjami. Nasza kampania mówi nie tylko o konsekwencjach, które dotykają pieszego, ale także kierowcę. To on będzie żył ze świadomością zabicia lub okaleczenia innego człowieka. Nie chcemy uczestniczyć w odwiecznym sporze, kto jest winny wypadków z udziałem pieszych: nieprzestrzegający prawa drogowego kierowcy, czy nieuważni piesi. Chcemy powiedzieć: pomyśl o sobie. Bo w razie wypadku ofiarą będzie nie tylko pieszy, ale także Ty.
Jak wynika ze statystyk policyjnych, listopad to najbardziej tragiczny okres dla pieszych. W 2012 roku w tym miesiącu zginęło 97 osób, a 324 zostały ranne. Przyczyną takiego stanu są zapewne pogarszające się warunki atmosferyczne i szybko zapadający zmierzch.
„Pod względem zabitych pieszych jesteśmy daleko za resztą Europy, dlatego trzeba zrobić wszystko, by nadrobić zaległości i ograniczyć skalę problemu – mówi Bartłomiej Morzycki, prezes Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.
Partnerstwo zainicjowało kampanię społeczną „Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych”, ponieważ dotychczasowe kampanie nie przynosiły większego rezultatu. Nie pomagały prośby i groźby, dlatego postanowiliśmy uderzyć w czulszy punkt, czyli sumienie kierowców. Chcemy, żeby zrozumieli, że przez brak odpowiedniej koncentracji na drodze w ciągu sekundy z przykładnych mężów, ojców, sąsiadów, mogą stać się przestępcami, a do tego będą musieli żyć z poczuciem winy – mówi Bartłomiej Morzycki.
Kampania „Dożywocie z poczuciem winy. Uważaj na pieszych” jest kampanią o ograniczonym budżecie, której zasięg opiera się na dystrybucji materiałów przez członków organizacji. Przez trzy tygodnie (począwszy od 28.10) można zobaczyć ją na ekranach monitorów Tramwajów Warszawskich, a do końca roku pojawią się również plakaty i naklejki na 300 stacjach SHELL – członka Partnerstwa. W kampanię zaangażowały się firmy zrzeszone w Partnerstwie dla Bezpieczeństwa Drogowego, które udostępnią jej przekaz dla swoich pracowników.
Kampanię zainicjowało Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, a swoim patronatem objęła ją Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kreację przygotowało studio graficzne Trzy Drugie.
Do pobrania:
plakat i banner internetowy