Fleet Market 2010
29.11.2010 9:16
Wykłady
Dzięki wsparciu naszych partnerów merytorycznych, takich jak PZWLP, SKFS, PSM, ZPL, Keralla Research, PDBD, Ekoflota czy kancelaria Hogan Lovells było możliwe przeprowadzenie niezwykle ciekawej i wartościowej części wykładowej naszej imprezy. Przez cały dzień sala wykładowa była wypełniona nie tylko do ostatniego siedzącego miejsca, ale zajęte były w dużej części także miejsca stojące. Wykłady rozpoczął Roman Świderski z firmy Express, który opowiedział o cechach wynajmu krótko i średnioterminowego. Następnie Dorota Walerian i Zbigniew Marczyk z kancelarii Hogan Lovells opowiedzieli o wszystkim, co związane jest z podatkiem VAT i czekającymi nas zmianami. Od wpływu podwyższonej stawki podatku z 22 do 23%, przez zmiany w słynnej już i przez wielu przeklinanej kratce, aż po wyjaśnienia przepisów przejściowych związanych chociażby z dostawą samochodów. Wisienką na torcie części merytorycznej Fleet Market, była debata o zmianach w ustawie o podatku VAT, którą poprowadził Wojciech Drzewiecki z SAMARU, a uczestniczyli Dorota Walerian i Zbigniew Marczyk z Hogan Lovells, Jakub Faryś z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Leszek Pomorski prezes PZWLP, Jarosław Oworuszko dyrektor LeasePlan Fleet Management, Konrad Karpowicz członek zarządu Masterlease i Michał Soćko członek zarządu Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych. Poziom debaty był tak wysoki, że aż żal, że na takie głosy głusi są nasi ustawodawcy. Część konferencyjną zakończył niezwykle przejmujący i działający na wyobraźnie pokaz mł. insp. Wojciecha Pasiecznego z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, który opowiedział o skutkach wypadków drogowych.
Premiery
W halach ekspozycyjnych działo się, oj działo. Najważniejsze na pewno były premiery motoryzacyjne, nie tylko z uwagi na rozmach stoisk naszych partnerów.
Na pierwszy ogień koncern General Motors, a jednocześnie partner główny targów zafundował premierę Opla Astry Sports Tourer, czyli po prostu kombi. Dwie Astry niczym magnez przyciągały fleet managerów, a po salach niósł się głównie dźwięk na przemian zamykanych i otwieranych klap bagażnika. Już za rogiem czaiła się następna premiera. Zwiastowały ją ubrane w koreańskie stroje hostessy i pokaz narodowej sztuki walki Taekwondo. Nie jest wielką sztuką domyśleć się, że premierę przygotował koncern Hyundai, a bohaterem na niezwykle okazałym stoisku był model ix20. Kiedy jeszcze od toastów za sukces ix20 brzęczały kieliszki szampana, już na stoisku Renault premierowy pokaz miało Renault Latitiude. Ciekawostką jest, że model ten przyjechał do nas prosto z Francji i już był sprzedany. Sądząc po zainteresowaniu gości, limuzyna Renault może stanowić ciekawą propozycję w segmencie D w zbliżającym się 2011 roku. Koniec premier? A skąd! Najpierw na sali wykładowej, następnie na sali wystawienniczej, a w końcu przed hotelem premierę flotową miał dostarczony przez dilera marki Audi i Volkswagen firmę Szewczyk pikap VW Amarok. W sali wykładowej przedstawiono odrobinę teorii na temat tego majestatycznego samochodu, na stoisku można było go oglądać, a przed hotelem czekała niespodzianka, ponieważ drugim Amarokiem można było odbyć jazdy testowe.
Kilka minut po południu, na okrągłej scenie zbudowanej na wzór tej, którą Citroen zaprezentowała na paryskich targach, polską premierę miał model, z którym francuski koncern wiąże duże flotowe nadzieje – model C4. Nie tylko było efektownie, ale też efektywnie, ponieważ wraz z premierą modelu zaprezentowano realne koszty wynajmu C4 w przeliczeniu na miesiąc, a wiadomo doskonale, że niczego fleet managerowie nie kochają tak bardzo, jak cyfr.
Po premierach motoryzacyjnych Mariusz Stuszewski, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Motorowego ogłosił premierę programu na rzecz poprawy bezpieczeństwa kierowców flotowych przygotowanego wspólnie przez partnera głównego tagów firmę PZU, PSM i Fleet Meetings – Bezpieczna Flota PZU. Niezwykle nam miło, że to magazyn Fleet został partnerem tego projektu, ponieważ kwestie bezpieczeństwa zawsze były dla naszego magazynu priorytetowe.
Nagrody
Kiedy uczestnicy ochłonęli po premierach, przyszedł czas na bardzo dla nas miłą część, czyli na wręczenie certyfikatów i wyróżnień. Te pierwsze trafiły do rąk przedstawicieli firm, których usługi i produkty były testowane w naszym wyjątkowym projekcie jakim był i jest Długodystansowy Test Flotowy. Projekcie dodajmy, tworzonym przy współudziale takich podmiotów jak SKFS, Instytut Transportu Samochodowego, PSM i Automobilklub Polski. Certyfikaty otrzymały: Hyundai, Renault, Tata, Skoda, Orlen, Statoil, Impel, AutoGuard, Vingo, InterCars, Inter-Team, Feu Vert i Bosch Service.
Po raz pierwszy postanowiliśmy wręczyć także statuetki Fleet Leader 2010. Mimo że nasze wyróżnienie zawiera w sobie słowo lider, nie patrzyliśmy tylko na wyniki sprzedaży i bezduszne wykresy. Owszem, to, jak radzili sobie nasi wyróżnieni w niełatwym 2010 roku było czynnikiem istotnym przy przyznaniu wyróżnienia, ale nie jedynym. Przyznając nagrody za 2010 rok, patrzyliśmy przez pryzmat szerszej, wieloletniej działalności. Oto liderzy flotowi 2010 roku, którzy podczas Fleet Market zostali przez nas wyróżnieni:
– Wydawnictwo Ekoflota.pl, Mariusz Stuszewski, Jakub Faryś, Inter Cars, Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Masterlease Polska, Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, Škoda Auto Polska, Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A., General Motors Poland, Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, Wojciech Pasieczny
Po rozdaniu naszych wyróżnień Paweł Wydymus z PKN Orlen odebrał nagrodę Złoty Laur Klienta, w kategorii „Stacje paliw – oferta dla klienta biznesowego”
Nagrody
O tym, że Fleet Market to nie tylko targi, ale prawdziwe święto, świadczył nie deszcz, ale ulewa z nagrodami – laptopy, weekend z Citroenem C4 w SPA, nawigacje samochodowe, torby podróżne, zestawy lego, kupony rabatowe, zestawy narzędzi, poduszki, profesjonalne apteczki, zestawy do wina i do minigolfa, zegarki, portfele, szkolenie z bezpiecznej jazdy, bilety na mecze Ligi Europejskiej UEFA to nie wszystkie, ale tylko część nagród ufundowanych przez naszych partnerów.
Ale Fleet Market to tylko nazwa, a o prawdziwym obliczu targów, ich powodzeniu i rozmachu decydujecie Wy – nasi partnerzy, wystawcy i oczywiście najwspanialsi goście, a często po prostu przyjaciele. Dziękujemy za ciepłe słowa. To dzięki takim chwilom, jakie wspólnie przeżyliśmy 23 listopada w Ożarowie wiemy, że jeżeli praca, nawet ta najcięższa, jest – tak jak dla nas – nie tylko pracą, ale pasją, to możliwe jest niemal wszystko. Dziękujemy.
Zespół Fleet Meetings
Pełna relacja oraz galeria zdjęć dostępna na stronie www.fleet.com.pl