Grono Partnerów PBD poszerzone o General Motors
25.10.2006 10:24Firma General Motors Poland została zarejestrowana 31 maja 1991 roku i od samego początku rozwijała się bardzo szybko: w 1992 roku posiadała już 25 punktów dealerskich i 14 Autoryzowanych Stacji Obsługi. Obecnie sieć sprzedaży Opla w Polsce liczy 71 głównych stacji dealerskich oraz 33 punktów satelitarnych.
28 maja 2004 roku GM Poland rozpoczęła sprzedaż samochodów marki Chevrolet. Nowo tworzona siec sprzedaży jest oparta głównie o dotychczasowych dealerów Opla i składa się z 50 punktów dealerskich i 9 satelitarnych.
Od września 2004 General Motors Poland przejął obowiązki generalnego importera i dystrybutora marki Saab. Obecnie sieć dystrybucyjna Saaba w Polsce obejmuje 8 punktów sprzedaży i 11 stacji serwisowych.
W skrócie (Dane z pierwszej połowy 2006)
Pracownicy: 2.940
Całkowita ilość rejestracji: 16.436
Udział w rynku: 11,3%
Całkowita produkcja: 98.466
Punkty dealerskie (Opel/Saab/Chevrolet): 76
GM zainwestował w General Motors Manufacturing Poland ponad 650 milionów euro. W chwili obecnej w Gliwicach powstają trzy modele: microvan Agila, Astra Classic II i od września 2005 roku Zafirę ll, najnowszą wersję 7 miejscowego vana Opla.