Nowy etap projektu "Piłeś? Nie jedź!"
13.10.2008 11:56Podczas konferencji prasowej przedstawiono założenia rozpoczętej kampanii społecznej. Jej posczególne elementy są skierowane do określonej w trakcie przeprowadzonych badań grupy docelowej – młodych kierowców (18-30 lat), którzy stanowią grupę najwyższego ryzyka. To właśnie w tej grupie wiekowej brawura i częsty brak wyobrażani są przyczynami wypadków spowodowanych prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu.
Rozpoczeta kampania będzie prowadzona zarówno w TVP Olsztyn w kinie, Radiu Olsztyn, Radiu UWM, Radiu Eska. Plakaty związane z kampanią będą obecne na olsztyńskich bilbordach, autobusach, samochodach ośrodków szkolenia kierowców, w szkołach, lokalach gastronowmicznych oraz na terenie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
W trakcie trwania konferencji prasowej w Olsztynie jej uczestnicy połaczylli się telefonicznie z Panią Wiceprezydent Olsztyna Anną Wasilewską oraz Pawłem Widłem z Partnerstwa, którzy uczestniczyli w miedzynarodowej konferencji pt. „Bezpieczeństwo drogowe w naszych miastach” w ramach obchodów Europejskiego Dnia Bezpieczeństwa Drogowego w Paryżu. Podczas konferencji organizowanej przez Komisję Europejską Pani Wasilewska przedstawiła koncepcje projektu pilotażowego „Piłeś? Nie jedz!” – jako modelowego przykładu profilaktyki wobec problemu prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu, opartego o współprace różnych organizacji.