Zapraszamy na warsztaty flotowe
4.3.2016 11:41W programie między innymi jak zmniejszyć koszty ubezpieczenia, rozsądnie wybrać firmę świadczącą usługi fsl, ochronić się przed konsekwencjami działań kierowców. Być może jednak najważniejsza dla uczestników będzie analiza dokumentów związanych z użytkowaniem pojazdów firmowych.
Nasze Warsztaty prowadzone są w formule otwartej – ekspertom można zadać każde pytanie, bo zależy nam, by uczestnicy osiągnęli dokładnie taką wiedzę jakiej potrzebują. Takowych nie powinno zabraknąć przy tematy związanej z wynajmem długoterminowym, zwanym również full serwis leasingiem. Wspólnie przygotujemy wzorzec zapytania ofertowego, rozważymy do kogo je wysłać i jakie kryteria przyjąć podczas selekcji informacji. Pochylimy się także nad umową z podmiotem CFM – co powinna zawierać, a czego musimy się wystrzegać. Przez całe spotkanie poradą będzie służył Andrzej Zawistowski.
Co trzeba bezwzględnie wymagać od ubezpieczyciela? Na jakie klauzule nie możemy wyrazić zgody? W jakich sytuacjach iść do sądu bez obawy o przegraną? Jakich błędów należy uniknąć przy zgłaszaniu szkód? To tylko kilka pytań, na jakie odpowie Piotr Gortatowicz, jeden z największych ekspertów w Polsce z dziedziny ubezpieczeń flotowych. Porozmawiamy także o tym, które ubezpieczenia i w jakich sytuacjach warto kupić, a które stanowią zbędny wydatek. Uważni uczestnicy uzyskają wiedzę pozwalającą zaoszczędzić co najmniej kilka, a może i więcej procent pieniędzy wydawanych na ubezpieczenie.
Spotkania FlotyAutoBiznes bywają nietypowe, tak będzie i tym razem. Przez moment bowiem postraszymy… więzieniem, opowiadając, kiedy menedżer floty może mieć poważne kłopoty z prawem, nie zawsze tylko i wyłącznie na skutek własnego działania. Dla przeciwwagi poradzimy jak można zostać bohaterem, ratując pracodawcę przed bankructwem lub wysokimi karami za działania kierowców. W rolę specjalisty od prawa wcieli się Radosław Pluciński z „Kancelarii Radców Prawnych Radosław Pluciński i Partnerzy”.
Ostatni temat zainteresuje z pewnością fanów biurokracji, czyli… wszystkie osoby związane z zarządzeniem i administracją aut. Menedżerowie i specjaliści wiedzą bowiem, że porządek w „papierach” stanowi klucz do bezproblemowej pracy. Wraz z Mariuszem Petryką przeanalizujemy zatem dokumenty, jakie musi podpisać użytkownik samochodu, zastanowimy się na jakich zasadach i za co można ich karać i nagradzać, kiedy warto być elastycznym względem kierowców, a kiedy trzeba być twardym jak głaz, itp. Uczestnicy mogą przyjść ze swoją polityką flotową i zadać menedżerowi floty jak i prawnikowi pytania z nią związane.
Koszt szkolenia to 399 zł. Członkowie partnerstwa mogą liczyć na 20 procentowy rabat. Wystarczy w rubryce „Uwagi dodatkowe” wpisać „PBD”. Bliższe informacje pod adresem info@fab.com.pl i numerem telefonu 515 160 507.
Program:
Dobrze a nawet tanio – ubezpieczenie jako element zmniejszenia kosztów floty. Piotr Gortatowicz, Gort Business.
* Podpisz i wymagaj – analiza umowy z ubezpieczycielem.
– klauzule, na które absolutnie nie można wyrazić zgody
– klauzule warte wynegocjowania z ubezpieczycielem
– zapisy pozwalające zminimalizować ryzyko sporu z ubezpieczycielem
– musi tak być – na co klient nie ma wpływu w umowie
* Straszyć sądem czy grzecznie prosić – skuteczne dochodzenie roszczeń od ubezpieczyciela
– konieczne zapisy w car policy dotyczące zachowania kierowcy w przypadku kolizji/wypadku
– błędy menedżerów przy zgłaszaniu szkód
– kiedy warto podważyć wartość odszkodowania
– jak zwiększyć szanse na wygranie sporu z ubezpieczycielem
* AC, NNW, Assistance, GAP, ubezpieczenie opon, szyb. Itp. – po co nam tyle ubezpieczeń?
– jak uniknąć podpisania kilku umów, chroniących to samo ryzyko
– dlaczego NNW może być nieopłacalne?
– kiedy warto wydać pieniądze na GAP
– w czym pomoże assistance
– ochrona przed ryzykiem uszkodzenia opony, szyby
– czy naprawdę potrzebujesz przedłużonej gwarancji?”
Ochroń przedsiębiorstwo i samego siebie przed konsekwencjami działań użytkowników aut. Radosław Pluciński (KRP Radosław Pluciński i Partnerzy).
– kiedy administratorowi floty grozi więzienie lub odpowiedzialność finansowa za popełnione błędy
– jak uchronić pracodawcę przed bankructwem lub wysokimi karami za działania kierowców
– daremny trud i żale, gdy nie znasz prawa – w jakich sytuacjach polityka flotowa jest niezgodna przepisami i nie można jej stosować
– zapamiętaj to – zwroty i wyrażenia w polityce flotowej, które zrozumie użytkownik auta, menedżer i sędzia w razie sporu
Jak prawidłowo przeprowadzić przetarg na usługi fsl? Andrzej Zawistowski (niezależny ekspert).
– analiza potrzeb floty i finansów firmy
– przygotowujemy wzorzec zapytania ofertowego
– selekcja podmiotów, które otrzymają propozycję przystąpienia do przetargu
– co firma CFM musi uczynić, by zakwalifikować się do drugiego etapu
– kryteria wyboru jednego lub więcej usługodawców
– co powinna zawierać umowa z firmą fsl – warunki konieczne, dozwolone, niedozwolone
Pan i Władca floty a jego poddani: analizujemy dokumenty związane z użytkowaniem aut przez pracowników firmy. Mariusz Petryka (niezależny ekspert).
– menedżer jako agent – przesłuchanie nowego kierowcy – prawo jazdy, umiejętności prowadzenia auta, przeszłość wypadkowa, itp.
– menedżer jako biurokrata – jakie dokumenty musi podpisać pracownik i do czego należy go zobowiązać
– menedżer jako sędzia – arbitralne lub niearbitralne podchodzenie do przewinień kierowcy. Karać (w jaki sposób)/nie karać za:
– zatankowanie niewłaściwego paliwa
– spowodowanie kolizji, wypadku lub niezgłoszenia szkody
– zbyt późne dostarczenie pojazdu do przeglądu lub wymiany opon
– palenie papierosów w samochodzie
– przewożenie osób trzecich
– zbyt wysokie spalanie
– brak czystego auta (mimo obowiązku korzystania z myjni)
– jazdy prywatne bez zezwolenia
– tankowanie poza wyznaczonymi dniami
– menedżer jako „dobry wujek” – nagrody dla kierowców oraz sytuacje, w których można być „elastycznym” i „lekko niedowidzącym”
– menedżer jako ratownik – kiedy warto, a kiedy nie można pomagać użytkownikowi samochodu (ze względu na dobro swoje lub firmy)
– menedżer jako komornik – odbiór auta, gdy pracownik odchodzi z firmy
– menedżer jako święty Mikołaj – wymiana pojazdu na nowy a kierowca
– menedżer jako istota społeczna – pozycja menedżera względem działu HR, działu, w którym pracuje kierowca, zarządu
– menedżer jako kontroler – obowiązki menedżera floty przy współpracy z CFM
– menedżer jako służący – obowiązki menedżera względem kierowcy
Uczestnicy szkolenia będą mogli przynieść dokumenty związane z użytkowaniem aut i „współpracą” z kierowcami w celu konsultacji z naszymi ekspertami: menedżerem floty i prawnikiem.